Eerste 2 weken stage

16 september 2019 - Swatar, Malta

Ik heb nu al 2 weken stage erop zitten. En wow wat merk ik verschillen met Nederland en Malta, vooral de manier dat ze hier gewoon rustig werken en alles op hun gemak doen. De eerste week vond ik enorm lastig, vooral de 1e dag omdat ik niks deed dan alleen maar zitten en kijken, naar de kindjes. Mijn indruk werd daardoor heel negatief en ik had doordoor geen zin meer in stage. Nu ben ik al een paar dagen verder en ik merk dat ik het wel leuker begin te vinden. Vandaag had ik een leuke dag op stage! Ik heb de hele dag op de peutergroep gestaan en daar de dag meegedraaid. Ik heb me vandaag ook wel meer een pedagogisch medewerker gevoeld dan een stagiaire. ik merkte ook dat de kinderen mij ook zo beginnen te zien en ook naar mij beginnen te luisteren. Dit is natuurlijk ook heel fijn voor mezelf, want hierdoor word ik zelfstandiger en wordt zelfvertouwen hier steeds beter door.

1. Brigitte Mensink:
    16 september 2019
    Leuk om te lezen Quinty en helemaal fijn dat je je beter thuis gaat voelen op je stageplek. Trots op jou toppertje! ❤️
  2. Lieke:
    16 september 2019
    Leuk om te lezen! En ik weet zeker dat alle kinderen je geweldig vinden! 😘
  3. Yvonne Van Herk:
    Ha Quinty,
    Wat fijn om iets van je te horen.
    En dat je steeds enthousiaster bent over je stage daar.
    Go for it👊.
    En geniet van je tijd daar.
    Liefs Yvonne😘
  4. Evelien Huijbregts:
    16 september 2019
    Super fijn dat het beter gaat
    😘
  5. Quirine Vaessen:
    17 september 2019
    Hee Quinty, Fijn om te lezen dat het steeds beter gaat! Benieuwd naar de rest van jullie avonturen:). Succes en vergeet niet te genieten...
  6. Elly:
    17 september 2019
    Dat rustig aan doen, is inderdaad niet jouw ding. Het zal wel wennen, geniet ervan!
  7. Dounia Rayhi:
    17 september 2019
    Te leuk! Even wennen en dan komt het vanzelf goed.
  8. Pietje en Pietje:
    17 september 2019
    Knap gedaan Quinty, wij zijn heel trots op jou en houden heel veel van ons meisje.♥️
  9. Mariska de Jong:
    12 oktober 2019
    Hoi Lieve Quinty,
    Hoes met je? Het lijkt alsof wij vergeten zijn. Dat doet mij goed! Dat heet loslaten. Zo alleen helpen wij elkaar . Je moet het zelf doen is de essentie. Zo ga je alleen je draai moeten vinden op weg naar Volwassenheid. Ik weet als geen ander dat jouw competenties goed ontwikkeld zijn. Je hebt vaardigheden opgedaan. En nu klaar voor de maatschappij. Reden om de wijde wereld in te gaan. Omdat je open hiervoor staat om te willen leren.Je bent een volwaardig pedagogisch medewerker. Alleen je diploma nog.....doorbijten hoe moeilijk ook. Jouw doelen behalen dat is mijn motto.
    Ik was nooit op Malta geweest om te zien waar jij heen ging. Op weg samen in het vliegtuig met jou dacht ik waarop doe ik dit?
    Ik had een goede reden voor.
    Het respect in jou. Jouw doorzettingsvermogen.
    Jouw persoonlijkheid.
    Maar ook het kind in jou.
    Wees blij met deze ervaringen die je enkele dag mag hebben. Maar dit maakt jou tot een persoon die je bent.
    Streng, rechtvaardigheid en toch de persoon waarin wij elkaar vinden.
    Mijn woorden altijd weer" Ik wil dat je stevig in jouw schoenen staat"
    Ik houd van jou.
    Xxx Mariska
    Mijn lieve Quinty. Mijn kinderen en mijn personeel kijken ernaar uit jou te mogen ontvangen op locatie" Best"